fbpx

RIDE ACROSS EUROPE

Ledige pladser
Fra 17. TIL 29. jul 2021

UDSOLGT
Fra 7. TIL 19. AUG 2021

Etaper12

Kilometer2300 km

Højdemeter28.000 hm

Lande8

Leder du efter en udfordring for livet?

Du behøver ikke at lede mere, den er lige her! På 12 etaper skal du sammen deltagere fra hele landet cykle gennem Europas mest berygtede og legendariske områder. Den 2.300 km lange rute fra Vejle til Nice er inspireret af store cykelløb som blandt andet Amstel Gold Race, Liege Bastogne Liege, Tour De France og Giro d’Italia. Etapernes længde og hårdhed svarer til de udfordringer, som professionelle ryttere møder i en Grand Tour – tempoet vil dog være et helt andet og så har vi tre daglige depoter undervejsEtaperne gennemføres i meget forskelligt terræn, og du vil opleve alt fra danske og tyske landeveje til de savtakkede Ardennerne, frodige vinmarker i Alsace, bjergtagende natur i Schweiz, Piemontes mange snoede bjergveje, legendariske bjerge i Alperne og ikke mindst Den Franske Riviera.

Lev som en professionel cykelrytter

På vejen oplever du livet som professionel cykelrytter. Turen er tilrettelagt således, at du som deltager kan fokusere 100% på etaperne og den nødvendige restitution efter hver enkelt etape – det praktiske tager vi os af. På turen er alle måltider inkluderet. Morgenmad og aftensmad serveres på hotellerne, og middagsmaden tilberedes af vores eget personale. Vi vil som udgangspunkt have tre planlagte stop på hver etape; to korte og en længere frokostpause. Alle pauser på turen er med opsatte depoter, hvor rytterne kan fylde egne energidepoter godt op.

Du og dine nye holdkammerater bliver fulgt af et kompetent serviceteam med massører, depotfolk og en mekaniker. Serviceteamets vigtigste opgaver er at sikre at hele holdet får den support som er nødvendig for at gennemføre Ride Across Europe. Under etaperne følger de holdet i vores servicebiler og efter etaperne står serviceteamet klar til at hjælpe rytterne. Dette er både i forhold til eventuelle mekaniske problemer med cyklerne samt restitution i form af massage og vejledning til udstræk mm.

Inkluderet i Ride Across Europe 

INKLUDERET
  • 12 hotel overnatninger på dobbeltværelse (Minimum 3***)
  • Alle måltider er inkluderet (Morgen, middag og aftensmad)
  • Depotservice tre gang dagligt
  • To erfarne guider / Kaptajner (Danske)
  • Serviceteam (Tre massører og en mekaniker)
  • Servicebiler (følgebil og en depot/bagage bil)
  • Teamtøj 
  • Fly retur til Københavns lufthavn
  • Lufthavnstransport fra hotellet i Nice
  • Cykeltransport til Danmark (Opsamling i Vejle og Roskilde)
  • Fællestræninger og Zwift meet ups
  • 15 % på vores Sierra Nevada Camp

TILVALG

  • Enkeltværelse (Pris kr. 4000,-)
  • Cykeltransport til din adresse (Pris kr. 600,-)
  • Fly til billund med mellemlanding (Pris kr. 750,-)
  • Ekstra teamtøj (Se shop fra 10/10/2020)
  • Casual Wear til efter etaper (Se shop)
  • 6 ugers opstartsprogram (Se shop)
Hoteller

En cykelrytter skal sove godt, da det er vigtigt for at kunne restituere optimalt. Derfor er hotellerne på Ride Across Europe af høj standard og minimum 3-stjernede. Du sover på dobbeltværelse med en af dine holdkammerater. Det er også muligt at bo på enkeltmandsværelse.

Såfremt dette ønskes, tillægges der dog et ekstra gebyr på kr. 4.000,- til pakkerejsen.

FORPLEJNING

Alle måltider er inkluderet. Morgen- og aftensmad serveres på hotellerne, og middagsmaden bliver serveret på middagsdepotet. På middagsdepotet kan man lave sig en næringsrig salat eller bygge en sandwich. Depotet har altid pasta, brød, salat og kød. Hertil er der både et morgen- og eftermiddagsdepot som indeholder drikkevarer, brød, pålæg, frugter og lidt hurtig energi.

(OBS: Drikkevarer efter etaperne er IKKE inkluderet i prisen).

Serviceteam

Der vil være et serviceteam til stede under hele turen. Teamet består af en cykelmekaniker og tre massører samt to holdkaptajner. Alt du skal fokusere på er at komme sikkert gennem etaperne og sørge for optimal restitution efter hver dag på cyklen.

Teamtøj

Vi kører i ens teamtøj, og du bliver udstyret med en jersey og et par BIB bukser. Du kan naturligvis tilkøbe ekstra tøj, hvis det ønskes. Tøjet er af høj kvalitet og har et enkelt design, som ikke er plastret til med et utal af sponsorer. 

Servicebiler

Når du kæmper dig gennem de lange etaper er det vigtigt, at du har adgang til forplejning, tørt tøj eller måske hjælp fra en mekaniker, hvis udstyret driller. Vi har servicebiler med på hele turen. De transporterer bagage, opstiller depoter og assisterer dig på landevejen.

Hjemrejse

Når vi har gennemført Ride Across Europe og fejret sejren, tager vi med fly retur til Danmark (Københavns Lufthavn) fra Nice Côte d’Azur Airport. Du hentes ved hotellet i Nice og køres til lufthavnen to timer før afgang.

Du kan også vælge at flyve til Billund Lufthavn – dette indebærer en mellemlanding og et tillæg på 750 kr.

Cykeltransport

Når du har gennemført turen, transportere vi ligeledes din cykel sikkert tilbage til Danmark. Afhentning kan ske ved DTC i Vejle eller ved Roskilde Kongrescenter tre dage efter hjemkomst. Nærmere tidspunkt følger

Vi ved, hvor meget din cykel betyder for dig, og derfor transporteres din cykel på separate holdere, hvor de ikke er i berøring med andre cykler.

Ønsker du din cykel leveret til din adresse kan du tilkøbe dette for kr. 600 – du kan bestille dette i forbindelse med tilmelding.

Fællestræninger

Der er fællestræninger på Sjælland, Fyn og i Jylland. De afholdes ikke blot for at komme i bedre fysisk form, men også for at sikre det sociale sammenhold rytterne iblandt. For at vi som hold har de bedste forudsætninger for at gennemføre Ride Across Europe, er det vigtigt, at du danner relationer med dine holdkammerater inden afgang, så vi har et godt fundament fra start.

(OBS: Udgifter i forbindelse med transport og overnatninger er IKKE inkluderet i prisen)

 Læs mere om dette under “Rides And Training”

Teamwork er altafgørende

Turen er ikke et kapløb, hvor der kåres en vinder ved slutmålet i Nice. Vi kører som et hold, og som rytter skal du naturligvis bidrage til holdet. Dog er der altid plads til dage, hvor benene er tunge, og du har behov for at ligge på hjul i feltet – sådanne dage har alle ryttere. Derfor stilles der store krav til din holdånd, da samarbejde er helt essentielt, for at hele holdet gennemfører de næsten 2.300 kilometer på Europas landeveje. Du vil møde dine holdkammerater 4-5 måneder før turen starter, når vi sammen starter vores fælles træningssamlinger.

kilometer

Højdemeter

etaper

Lande

Program og etaper

Inden du med stolthed i stemmen kan kalde dig Ride Across Europe Finisher skal 12 etaper og 2.300 km på Europas landeveje gennemføres. Se de enkelte etaper nedenfor.

Når vi har gennemført Ride Across Europe og fejret sejren, tager vi med fly retur til Danmark (Københavns Lufthavn) fra Nice Côte d’Azur Airport.

Vi transporterer ligeledes din cykel sikkert tilbage til Danmark (Vejle eller Roskilde).

ETAPE 1 - BÜDELSDORF
ETAPE 1 - BÜDELDORF

Distance: 199 km Højdemeter: 1.000 m Sværhedsgrad: 1/5

Distance: 199 km Højdemeter: 1.000 m Sværhedsgrad: 1/5

Første etape er en lang transport-etape fra Vejle i Danmark til Büdelsdorf i Tyskland. Etapen er i alt 198 kilometer, og det er derfor vigtigt, at konditionen er på plads helt fra starten. Ruten er stort set helt flad med meget små knolde undervejs, og du får derfor rig mulighed for at komme godt ind i rutinerne.

Første etape er en lang transport-etape fra Vejle i Danmark til Büdelsdorf i Tyskland. Etapen er i alt 198 kilometer, og det er derfor vigtigt, at konditionen er på plads helt fra starten. Ruten er stort set helt flad med meget små knolde undervejs, og du får derfor rig mulighed for at komme godt ind i rutinerne.

ETAPE 2 - ACHIM
ETAPE 2 - ACHIM

Distance: 203 km Højdemeter: 900 m Sværhedsgrad: 1/5

Distance: 203 km Højdemeter: 900 m Sværhedsgrad: 1/5

Anden etape slutter i den tyske by Achim. Vi kører sydvest på og vinden fra Vesterhavet/Nordsøen, kan gøre en ellers flad etape til en udfordring. På ruten passerer vi floden Elben, som krydses med færge. Herefter sætter vi kursen mod målet i Achim nær Bremen.

Anden etape slutter i den tyske by Achim. Vi kører sydvest på og vinden fra Vesterhavet/Nordsøen, kan gøre en ellers flad etape til en udfordring. På ruten passerer vi floden Elben, som krydses med færge. Herefter sætter vi kursen mod målet i Achim nær Bremen.

ETAPE 3 - DAVENSBERG
ETAPE 3 - DAVENSBERG

Distance: 206 km Højdemeter: 1.200 m Sværhedsgrad: 1/5

Distance: 206 km Højdemeter: 1.200 m Sværhedsgrad: 1/5

Tredje etape er den sidste på de flade landeveje, inden vi skal stifte bekendtskab med nogle af de helt store forårsklassikere. Der venter to meget hårde dage forude, som, inspireret af Amstel Gold Race og Liege-Bastogne-Liege, kræver både viljestyrke og kampgejst. Det er derfor vigtigt, at du fokuserer på at komme til målbyen Davensberg i Nordrhien-Westfallen uden at bruge unødig energi.

Tredje etape er den sidste på de flade landeveje, inden vi skal stifte bekendtskab med nogle af de helt store forårsklassikere. Der venter to meget hårde dage forude, som, inspireret af Amstel Gold Race og Liege-Bastogne-Liege, kræver både viljestyrke og kampgejst. Det er derfor vigtigt, at du fokuserer på at komme til målbyen Davensberg i Nordrhien-Westfallen uden at bruge unødig energi.

ETAPE 4 - VALKENBURG
ETAPE 4 - VALKENBURG

Distance: 217 km Højdemeter: 1.100 m Sværhedsgrad: 2/5

Distance: 217 km Højdemeter: 1.100 m Sværhedsgrad: 2/5

Fjerde etape er den sidste etape på de tyske landeveje. Vi slutter dagens rute i Holland og kører i fodsporene på danske Michael Valgren, som i 2018 endte øverst på skamlen til Amstel Gold Race. Hvert år viser den cykelgale hollandske befolkning stolt deres bakker og snoede veje frem til netop Amstel Gold Race, og selvom Holland generelt er flad som en pandekage, er den sydlige Limburg-provins særdeles kuperet. Her finder vi kendte bakker som Cauberg og Keutenberg, som med en stigning på op til 22% er Hollands stejleste bakke. Vi skal naturligvis bestige dem begge!

Fjerde etape er den sidste etape på de tyske landeveje. Vi slutter dagens rute i Holland og kører i fodsporene på danske Michael Valgren, som i 2018 endte øverst på skamlen til Amstel Gold Race. Hvert år viser den cykelgale hollandske befolkning stolt deres bakker og snoede veje frem til netop Amstel Gold Race, og selvom Holland generelt er flad som en pandekage, er den sydlige Limburg-provins særdeles kuperet. Her finder vi kendte bakker som Cauberg og Keutenberg, som med en stigning på op til 22% er Hollands stejleste bakke. Vi skal naturligvis bestige dem begge!

ETAPE 5 - ESCH-SUR-SÛRE
ETAPE 5 - ESCH-SUR-SÛRE

Distance: 170 km Højdemeter: 3.000 m Sværhedsgrad: 4/5

Distance: 170 km Højdemeter: 3.000 m Sværhedsgrad: 4/5

Femte etape er igen inspireret af Ardenner-klassikerne. I denne omgang gælder det Liege-Bastogne-Liege, hvor Jacob Fulgsang i 2019 triumferede. Forårsklassikeren er det ældste og nok mest prestigefyldte cykelløb – deraf kælenavnet ”La Doyenne” (førstedamen). Denne etape består af ekstremt hårdt terræn på smalle og udfordrende veje. Du vil bestige Cote de la Haute Levée, Cote de Mont-le-Soie samt Col du Rosier. Sidstnævnte er Liege-Bastogne-Liege rutens længste stigning på 5,6 kilometer med 5,5% stigning i gennemsnit – en unik lille forsmag på, hvad der venter os forude.

Femte etape er igen inspireret af Ardenner-klassikerne. I denne omgang gælder det Liege-Bastogne-Liege, hvor Jacob Fulgsang i 2019 triumferede. Forårsklassikeren er det ældste og nok mest prestigefyldte cykelløb – deraf kælenavnet ”La Doyenne” (førstedamen). Denne etape består af ekstremt hårdt terræn på smalle og udfordrende veje. Du vil bestige Cote de la Haute Levée, Cote de Mont-le-Soie samt Col du Rosier. Sidstnævnte er Liege-Bastogne-Liege rutens længste stigning på 5,6 kilometer med 5,5% stigning i gennemsnit – en unik lille forsmag på, hvad der venter os forude.

ETAPE 6 - SARREBOURG
ETAPE 6 - SARREBOURG

Distance: 211 km Højdemeter: 2.500 m Sværhedsgrad: 3/5

Distance: 211 km Højdemeter: 2.500 m Sværhedsgrad: 3/5

Sjette etape starter i Luxembourg. Landet der har opfostret mange gode cykelryttere såsom Schleck-brødrene. Storhertugdømmet Luxembourg har med sine ca. 2.586 km² (Danmark: 43.000 km²) ikke meget land at gøre godt med. Der er dog rigeligt med bakker, som vi stifter bekendtskab med på både 5. og 6. etape. Den 6. etape slutter i Sarrebourg Frankrig nær Vogerserne.

Sjette etape starter i Luxembourg. Landet der har opfostret mange gode cykelryttere såsom Schleck-brødrene. Storhertugdømmet Luxembourg har med sine ca. 2.586 km² (Danmark: 43.000 km²) ikke meget land at gøre godt med. Der er dog rigeligt med bakker, som vi stifter bekendtskab med på både 5. og 6. etape. Den 6. etape slutter i Sarrebourg Frankrig nær Vogerserne.

ETAPE 7 - MULHOUSE
ETAPE 7 - MULHOUSE

Distance: 200 km Højdemeter: 3.200 m Sværhedsgrad: 3/5

Distance: 200 km Højdemeter: 3.200 m Sværhedsgrad: 3/5

Syvende etape byder på de første “rigtige” bjerge! Det er ikke Alperne, men stadig en udfordring, som er værd at tage op. Vi kører gennem det grønne og frodige Alsace med de mange fascinerende vinmarker. På etapen kører vi gennem Vogeserne to gange, og vi bestiger blandt andet bjergtoppene Col des Pandours, Col du Platzerwasel og Col du Grand Ballon. Michael Rasmussen brugte blandt andet Grand Ballon til at vinde den 9. etape af Tour De France i 2005. Derudover er Grand Ballon nok mest kendt (og berygtet) fra Gran Fondo løbet ”Trois Ballons”, som hvert år udfordres af ca. 3.000 motionister fra hele verden.

Syvende etape byder på de første “rigtige” bjerge! Det er ikke Alperne, men stadig en udfordring, som er værd at tage op. Vi kører gennem det grønne og frodige Alsace med de mange fascinerende vinmarker. På etapen kører vi gennem Vogeserne to gange, og vi bestiger blandt andet bjergtoppene Col des Pandours, Col du Platzerwasel og Col du Grand Ballon. Michael Rasmussen brugte blandt andet Grand Ballon til at vinde den 9. etape af Tour De France i 2005. Derudover er Grand Ballon nok mest kendt (og berygtet) fra Gran Fondo løbet ”Trois Ballons”, som hvert år udfordres af ca. 3.000 motionister fra hele verden.

ETAPE 8 - LE BRASSUS
ETAPE 8 - LE BRASSUS

Distance: 217 km Højdemeter: 3.600 m Sværhedsgrad: 5/5

Distance: 217 km Højdemeter: 3.600 m Sværhedsgrad: 5/5

Ottende etape er et midlertidigt farvel til Frankrig. Vi kører ind i Schweiz, hvor en fantastisk flot tur venter os. Vi kører opad det meste af dagen – specielt den første del af etapen. Kombinationen af 198 kilometer og 3600 højdemeter gør 8. etape til en af de mest ekstreme på hele turen. Vi er i Tour de Suisse-territorie, og det er ikke for sjov, at mange professionelle ryttere bruger lige netop dette terræn til at forberede sig til Tour de France. Vi kan som ryttere bruge Jura-bjergene som forberedelse til de store bjergetaper, der venter os forude i Alperne.

Ottende etape er et midlertidigt farvel til Frankrig. Vi kører ind i Schweiz, hvor en fantastisk flot tur venter os. Vi kører opad det meste af dagen – specielt den første del af etapen. Kombinationen af 198 kilometer og 3600 højdemeter gør 8. etape til en af de mest ekstreme på hele turen. Vi er i Tour de Suisse-territorie, og det er ikke for sjov, at mange professionelle ryttere bruger lige netop dette terræn til at forberede sig til Tour de France. Vi kan som ryttere bruge Jura-bjergene som forberedelse til de store bjergetaper, der venter os forude i Alperne.

ETAPE 9 - ALBERTVILLE
ETAPE 9 - ALBERTVILLE

Distance: 167 km Højdemeter: 2.100 m Sværhedsgrad: 2/5

Distance: 167 km Højdemeter: 2.100 m Sværhedsgrad: 2/5

Niende etape går til Albertville, som formentlig er mest kendt for Vinter-OL værtskabet i 1992. Inden vi når så langt, skal vi igennem 178 kilometer fantastisk natur, hvor vi blandt andet kører forbi Lac Leman (Geneve Søen) og Lac d’Annecy (Anneecy Søen). Efter 95 kilometer kommer vi til dagens udfordring: Col de la Croix Biche. Ruten er tilrettelagt således, at vi ankommer tidligt i Albertville, så vi kan nå at blive klar til kongeetapen dagen efter.

Niende etape går til Albertville, som formentlig er mest kendt for Vinter-OL værtskabet i 1992. Inden vi når så langt, skal vi igennem 178 kilometer fantastisk natur, hvor vi blandt andet kører forbi Lac Leman (Geneve Søen) og Lac d’Annecy (Anneecy Søen). Efter 95 kilometer kommer vi til dagens udfordring: Col de la Croix Biche. Ruten er tilrettelagt således, at vi ankommer tidligt i Albertville, så vi kan nå at blive klar til kongeetapen dagen efter.

ETAPE 10 - BRIANCON
ETAPE 10 - BRIANCON

Distance: 170 km Højdemeter: 4.600 m Sværhedsgrad: 5/5

Distance: 170 km Højdemeter: 4.600 m Sværhedsgrad: 5/5

Tiende etape byder på tre af cykelsportens mest legendariske bjerge: Col de la Madeleine, Col du Télégraphe og Col du Galibier. Hertil skal særdeles spektakulære Lacets de Montvernier bestiges – en sand lækkerbisken for en cykelentusiast. Den 10. etape er Ride Across Europes kongeetape, og den er enormt krævende. Samtidig er denne etape den ultimative udfordring og en helt fantastisk oplevelse! Fælles for de fire bjerge er, at de alle har indgået i Tour de France op til flere gange. Senest blev Col du Galibier i 2019 besteget på 18. etape med Nairo Quintana som vinder (Movistar Team).

Tiende etape byder på tre af cykelsportens mest legendariske bjerge: Col de la Madeleine, Col du Télégraphe og Col du Galibier. Hertil skal særdeles spektakulære Lacets de Montvernier bestiges – en sand lækkerbisken for en cykelentusiast. Den 10. etape er Ride Across Europes kongeetape, og den er enormt krævende. Samtidig er denne etape den ultimative udfordring og en helt fantastisk oplevelse! Fælles for de fire bjerge er, at de alle har indgået i Tour de France op til flere gange. Senest blev Col du Galibier i 2019 besteget på 18. etape med Nairo Quintana som vinder (Movistar Team).

ETAPE 11 - CUNEO
ETAPE 11 - CUNEO

Distance: 140 km Højdemeter: 2.800 m Sværhedsgrad: 3/5

Distance: 140 km Højdemeter: 2.800 m Sværhedsgrad: 3/5

Ellevte etape byder på endnu en dag i Alperne, som bliver en af turens hårdeste (grundet gårsdagen kongeetape). Her skal Col D’Izoard (2.360 m) og Col Agnel (2.744) bestiges. Col D’Izoard har været på Tour de France-programmet adskillige gange. Col Agnel er det tredjehøjeste bjergpas i Alperne (2.744 m) kun overgået af Stelvio og Col de I’lseran. Col Agnel er forholdvis ukendt, men har både været med i Tour de France og Giro d’Italia. Efter at have besteget Col Agnel kommer en lang nedkørsel, der fører os direkte til smukke Piemonte i Italien.

Ellevte etape byder på endnu en dag i Alperne, som bliver en af turens hårdeste (grundet gårsdagen kongeetape). Her skal Col D’Izoard (2.360 m) og Col Agnel (2.744) bestiges. Col D’Izoard har været på Tour de France-programmet adskillige gange. Col Agnel er det tredjehøjeste bjergpas i Alperne (2.744 m) kun overgået af Stelvio og Col de I’lseran. Col Agnel er forholdvis ukendt, men har både været med i Tour de France og Giro d’Italia. Efter at have besteget Col Agnel kommer en lang nedkørsel, der fører os direkte til smukke Piemonte i Italien.

ETAPE 12 - NICE
ETAPE 12 - NICE

Distance: 156 km Højdemeter: 2.000 m Sværhedsgrad: 3/5

Distance: 156 km Højdemeter: 2.000 m Sværhedsgrad: 3/5

Tolvte og sidste etape på turen skal tilbagelægges, inden vi velfortjent kan fejre gennemførelsen af Ride Across Europe ved slutmålet i Nice! Vi starter efter 35 kilometer med den sidste stigning – Col de la Lombarde (2.350 m), som var med i Tour de France i 2008 . Efterfølgende har vi en lang, flot nedkørsel langs Tinée floden inden vi rammer målstregen ved Promonade des Anglais i Nice og er klar til tiltrængt restitution og fejring.

Tolvte og sidste etape på turen skal tilbagelægges, inden vi velfortjent kan fejre gennemførelsen af Ride Across Europe ved slutmålet i Nice! Vi starter efter 35 kilometer med den sidste stigning – Col de la Lombarde (2.350 m), som var med i Tour de France i 2008 . Efterfølgende har vi en lang, flot nedkørsel langs Tinée floden inden vi rammer målstregen ved Promonade des Anglais i Nice og er klar til tiltrængt restitution og fejring.

previous arrow
next arrow
Slider

En finishers beretning

sådan kører vi…

Hver morgen inden etapestart kan du vælge om du kører med gruppe 1 (G1) eller Gruppe 2 (G2). I hver gruppe er der mellem 10 og 20 ryttere.

G1 kører med en gns. fart på 30-32 km/t i fladt terræn og på etaper med under 1200 højdemeter.

G2 kører med en gns. fart på 28-30 km/t i fladt terræn og på etaper med under 1200 højdemeter.

På de kuperede etaper er der plads til at følge sin egen rytme, da vi laver opsamlinger efter bakkerne/bjergene.

Fællestræninger

For at vi som hold har de bedste forudsætninger for at gennemføre Ride Across Europe, er det vigtigt, at du danner relationer med dine holdkammerater inden afgang, så vi har et godt fundament fra start. Der afholdes fællestræninger, træningsweekender og en træningslejr i Spanien inden selve turen starter. De afholdes ikke blot for at komme i bedre fysisk form, men også for at sikre det sociale sammenhold rytterne iblandt. 

Champagnepropperne
springes i Nice

Når du cykler ind i Nice og dermed krydser den usynlige målstreg, fejrer vi det med hele holdet. Du kan med stolthed i stemmen kalde dig Ride Across Europe Finisher – og  det skal der naturligvis skåles på! Derfor har vi en overnatning på hotel i Nice, hvor vi kan restituere og nyde sejrsrusen, inden turen atter går tilbage til Danmark – denne gang uden cykel, men med fly fra Nice Lufthavn.