fbpx

Vi tager os af alt det praktiske

Alle vores ture sælges som pakkerejser

Når du køber en pakkerejse har det nogle helt klare praktiske fordele. For rejser udbudt af Vélo Challenge betyder det, at vi sørger for hoteller, transport, cykeltransport, forplejning og servicecrew. Vi tager os af alt det praktiske og turene er tilrettelagt således, at du som deltager kan fokusere 100% på etaperne og den nødvendige restitution efter hver enkelt etape. Udover den praktiske betydning betyder et køb af en pakkerejse høj forbrugerbeskyttelse. Vélo Challenge er medlem af rejsegarantifonden og dit køb er derfor omfattet af pakkerejseloven, hvilket blandt andet betyder at du får dine penge retur såfremt rejsen aflyses af eksempelvis covid-19 eller krig.

Transport

Du skal ikke bekymre dig om transport – vi arrangerer flytransport fra Københavns lufthavn til den pågældende startdestination og retur fra måldestinationen efter gennemførslen af din cykeludfordring. Transport retur sker dagen efter den sidste etape. Begge afgange er direkte og med lufthavnstransport til og fra hotellerne.

Starter din rejse i Danmark, så skal du selv sørge for at komme til startlokationen.

Hoteller

En cykelrytter skal sove godt, da det er vigtigt for at kunne restituere optimalt, derfor udvælger vi nøje de hoteller, der indgår på vores rejser. Du sover på dobbeltværelse med en af dine holdkammerater og du finder hurtigt en værelseskammerat, når fællestræningen starter.

Det er også muligt at bo på enkeltværelse, hvis det foretrækkes. Enkeltværelse tillægges et ekstra beløb til pakkerejsen.

Forplejning

På vores ture er alle måltider inkluderet. Morgenmad og aftensmad serveres på hotellerne, og frokosten tilberedes af vores eget personale. Undervejs på etaperne har vi tre planlagte stop; to korte vandpauser og en længere middagspause. Alle pauser på turen er med opsatte depoter, hvor rytterne kan fylde energidepoterne godt op.

Drikkevarer på hotellerne er ikke inkluderet.

Cykeltransport

Vi ved, hvor meget din cykel betyder for dig, og derfor transporteres din cykel på separate holdere, hvor de ikke er i berøring med andre cykler. Aflevering / Afhentning kan ske ved DTC i Vejle eller ved Roskilde Kongrescenter. 

Præcise tidspunkter for Aflevering / Afhentning gives til deltagerne tre måneder før afgang.

Serviceteam

På vores cykeludfordringer er der altid et kompetent serviceteam bestående af cykelmekaniker, massør og servicemedarbejdere (antal afhænger af den enkelte tur). Teamet følger dig og dine holdkammerater i vores servicebiler, som også transporterer bagage mellem hotellerne – det skal du som rytter naturligvis ikke selv bære rundt på.

OBS: På camps stiller serviceteamet udelukkende depoter op på etaperne og sikrer at vi har adgang til mad, vand og energi. 

Holdkaptajnerne

Holdkaptajnernes vigtigste opgave er at sørge for, at etaperne forløber sikkert og planmæssigt. Hertil er de rejseledere og er ansvarlige for, at alle deltagerne har det godt og får en oplevelse for livet. Da en rejse med Vélo Challenge ikke starter på selve afrejsedagen, men i bestræbelserne på at blive klar til den ultimative cykeludfordring, så har kaptajnerne også en vigtig rolle i at afholde fællestræninger og sørge for at deltagerne er forberedte.